Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Torsionsbøjle ved De-dion

Torsionsbøjle ved De-dion 02.10.2016 16:46 #23978

i forbindelse med renovering af hele mit bagtøj inkl. gearkasse mangler jeg at kunne adskille de sidste dele af den torsion bøjle der ligger henover gearkassen
IMG_8309.PNG

Når jeg studere forskellige 116 platforme så findes den bøjle i to typer. En med et bøjeligt led og et med en tværgående stang igennem med fire gummibøsninger. Det er den sidst nævnte jeg har. Men jeg kan ikke adskille den del af stangen der sidder omkring den tykkere bøjle. Jeg mener at have set hele nye sæt med gummibøsninger af disse korte gevind stænger klar til at montere - er der nogen der har nogen erfaringer med dette?

IMG_0384.JPG

IMG_0385.JPG
Sidste redigering: 02.10.2016 16:48 af Nicolaj Fentz.

Sv: Torsionsbøjle ved De-dion 02.10.2016 17:01 #23979

Fandt et par links der kunne føre i den rigtige retning

performatek er altid et godt sted at kigge nederst

www.performatek.com/alfa/suspension/dedi...pension%20prices.htm

noget i den her stil (med rigtige dimensioner vil nok kunne fungere

www.ebay.com/itm/Energy-Suspension-3-521...qrtWndgu&vxp=mtr

eller måske dem her (igen i rigtig dimensioner og uden røde klodser)

www.ebay.com/itm/Universal-Front-Sway-Ba...%26sd%3D360383138252

Sv: Torsionsbøjle ved De-dion 02.10.2016 17:39 #23980

Du kunne også overveje at finde den anden type krængningsstabilisator som forbindes med "gafler", der må være masser af disse blandt klubbens medlemmer. Den jeg har er den anden model hvor det er lettere at finde nye bøsninger. Se lidt nede på siden her:

gtv116.free.fr/pages%20internet/repperso..._prepa_train_arr.htm

Jeg har benyttet Highwoodalfa.com mange gange og kan godt anbefale dem, det kan være han kan hjælpe?
OO=V=OO

AlfettaLars

Alfetta QO 1986
Giulietta JTDm 170

www.alfetta.dk

Sv: Torsionsbøjle ved De-dion 02.10.2016 19:41 #23982

tusind tak Lars

Kender du forskellen mellem de to typer?

Der er flere ting der er forskellige. Foreksempel de to led bagerst på dedion rammen. Der er den ene bøjet på V6 modellen?

Hvad er holdningen til bagtøjet opsætning hårdt eller blødt?
Vedhæftning:

Sv: Torsionsbøjle ved De-dion 03.10.2016 05:33 #23984

uhhh, her er jeg ikke så stærk. Jeg er ikke bekendt med forskellene mellem typerne.

Jeg har sænket min egen Alfetta QO og skiftet til justerbare Koni støddæmpere (alle i blødest muligt da de er rimeligt hårde). Jeg syntes min egen bagende (på bilen altså ) er blevet for hård. Jeg har monteret en krængningstabilisator fra en 75 3.0 V6 foran og har bibeholdt den originale bagtil. Tanken er at sikre bedst mulig kontakt til jorden med begge de drivende hjul og lade forenden holde bilen så vandret som muligt.
OO=V=OO

AlfettaLars

Alfetta QO 1986
Giulietta JTDm 170

www.alfetta.dk

Sv: Torsionsbøjle ved De-dion 03.10.2016 17:51 #23996

Stelvio's Myalfa har bøsninger til krængningsstabilisatoren
www.myalfa.eu/index.php?cat=c2773_Stabilisator-bag.html
Det koster ikke ret meget. Til gengæld har de ikke bolte osv, men det er vel til at få hos nogen, som handler med bolte og møtrikker.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.13 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark