Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Ejer du en 75, 2.0 TS, så kig her.

Ejer du en 75, 2.0 TS, så kig her. 11.08.2013 19:00 #10838

Hej AR klub.

Jeg vil have købt mig en alfa romeo 75, og tog ned til jelling for at kigge på en.. Det viste sig så at den kørte af H.T. og alt på den var nyt osv. og skulle være helt perfekt, men jeg syntes godt nok den kørte ring.. Jeg er desværre så forelsket i modellen, at jeg har valgt at bilde mig selv ind at det er den bil jeg har set på der ikke kører godt. (Dvs. at jeg er kører nyere bil til dagligt, og måske er det derfor jeg synes den kører så elendigt...) Det var nu faktisk en 1,8 turbo fra 86' jeg kiggede på. Men men men, nu skal jeg prøve at komme til pointen, som er at nu er jeg lidt på udkig efter en 2.0 t.s. fra 1991 med servo (det havde den fra 86' ikke? :O ) .. Så hvis at der var nogle her i klubben der lå inde med sådan en fil bil og ikke ville have noget imod at jeg kom forbi og prøvede jeres bil.. (hvis i nu selv mener den kører som den absolut skal så ville jeg være super begejstret, da jeg virkelig gerne vil have sådan en!

Mvh. Thomas Bak

Sv: Ejer du en 75, 2.0 TS, så kig her. 11.08.2013 21:35 #10839

Du er velkommen til at komme og prøve min.... men jeg tvivler på at du finder nogen med en 75 ts der mener at alt er perfekt og lige som det skal være:)
Vedhæftning:

Sv: Ejer du en 75, 2.0 TS, så kig her. 12.08.2013 10:31 #10840

Nej, der vil nok være lidt der skal fikses, men der kører flere pænt renoverede 75 rundt i Dk. Der er bl.a. en koksgrå en til salg i nordjylland. TS har alle servo. Det har turbo'en ikke, men jeg kender da til folk der har bygget det på med TS-dele. Noget jeg selv overvejer efterhånden. Du skal være forberedt på at 75 ikke er så letkørt som de nyere forhjulstrækkere fra Alfa. Der er mere en maskine. Og derfor kan der være stor forskel på hvordan de kører. Ligefrem køre i ring har jeg endnu ikke oplevet:-) Til gengæld kan de tunes og tweakes på mange måder og blive fine trackday/racerbiler. Og gearforbindelsen, som folk altid nævner, kan komme til at fungere rigtig fint. Held og lykke med projektet.

Sv: Ejer du en 75, 2.0 TS, så kig her. 12.08.2013 14:40 #10844

Jeg troede de fleste tog servoen af, og lavede den om til en uden, da den altid lækker der.
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98

Sv: Ejer du en 75, 2.0 TS, så kig her. 12.08.2013 15:08 #10845

Tak for svarende!!

Jesper: Jamen jeg vil rigtig gerne komme og prøve din Jesper!!!! Min MC er lige til service, og er nok hjemme i morgen, også kunne jeg gøre det til en aften tur, en dag der er godt vejr, og du har tid. Du kan evt. lige smide en sms eller et kald på 31395053

Nej, mente nu heller ikke på den måde at alt skulle være i orden, men det var bare ham jeg var nede og kigge ved, han påstod at den skulle køre som den gjorde, og havde jeg svært ved at tro på.

Flemming: Ja okay.. kan de holde til at tunes? Faktisk lige gearkassen på den jeg prøvede synes jeg var lidt noget hø, men ja.. må lige prøve en anden. Den sagde og en meget underlig skrald metal-lyd når man startede og slukkede bilen. (Altså gearkassen) Det var nu sådan set det eneste den fejlede sådan rigtigt.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark