Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Turbo på 3,0 v6

Sv: Turbo på 3,0 v6 09.07.2016 10:17 #22945

Hmm. ALT kan lade sig gøre... Hvis du spørger, så glem det med mindre du hsr mange penge og synes godt om udfordringer

Sv: Turbo på 3,0 v6 09.07.2016 11:44 #22946

Peter Johansen skrev:
Hmm. ALT kan lade sig gøre... Hvis du spørger, så glem det med mindre du hsr mange penge og synes godt om udfordringer


Godt råd

og god weekend
Bo

Sv: Turbo på 3,0 v6 10.07.2016 06:13 #22955

Saadan et par lyseslukkere - kom nu ind i kampen ..

Hvis fornuften raadede koerte vi jo ikke ALFA, vel?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Turbo på 3,0 v6 10.07.2016 09:10 #22959

Nææææ! Læs nu, hvad jeg skrev
Klø på, hvis du vil have udfordringer og bruge mange penge

Sv: Turbo på 3,0 v6 07.10.2016 10:48 #24057

Hej

Mit vinterprojekt er netop at montere turbokittet fra en GTV 2,0 V6 12V på min 164 3,0 12V.
Det ser umiddelbart ud til, at det meste (måske det hele) kan monteres uden ændringer på rørføring, slanger o.lign.

Styklisten ser efterhånden sådan her ud:
- Udstødningsmanifolder samt grenrør
- org. turbo (ja ja, den er for bette til mere end 240 Hk )
- org. intercooler (skal måske tilpasses lidt ifht. beslag
- Indsugningsmanifold (måske strengt taget ikke nødvendig, men der står "Turbo" på den )
- Trykslanger fra turbo til manifold
- Indsugningsslanger
- Olietilførsel samt olieafgang til bundkar (banjo, slanger etc.)
- Bundkar (med plads til anden udstødningsrørføring end org. samt olietilgang fra turbo)
- Udstødningsrør/downpipe inkl. katalysator )org. GTV - passer forhåbentlig lige på den gamle.
- Montere AEM bredbåndslambdasensor (vigtigt!)

1: Planen er først og fremmest at få det til at fungere stabilt - evt. uden tryk overhovedet i starten (dvs. ingen olieslækager, røg fra turbo osv.).
2: Montere en justerbar brændstofregulator, der hæver benzintrykket ifht. ladetrykket. Standard dyser burde række til 280-300 Hk så vidt jeg kan regne ud).
3: Hæve ladetrykket gradvist til ca. 0,4 bar. Motoren er målt til 184 Hk og 260 Nm i std. sugetrim - hvilket er "spot on" ifht fabriksopgivelserne (justering/stramning af gaskablet alene gav 10 Hk!!). Med ca. 0,4 bar ekstra håber jeg på ca. 230-240 Hk og ca. 350 Nm. Ikke så vildt måske - men det er egentlig heller ikke tanken. En semi-original 164 3,0 V6 Turbo med lidt ekstra overarme er målet - og den skal være stabil - den kører dagligt til børnehaven og henter unger nemlig

Jeg kan lave en tråd og uploade billeder osv. - hvis der er interesse.

Dbh. Peter Lundorf
164 3,0 V6 12V
166 3,0 24V
156 2,4 JTD 10V
Sidste redigering: 07.10.2016 10:49 af Peter Jessen Lundorf.

Sv: Turbo på 3,0 v6 07.10.2016 13:51 #24059

Peter Jessen Lundorf skrev:
Hej
Jeg kan lave en tråd og uploade billeder osv. - hvis der er interesse.


Ja tak
John Sahl
1998 166 3.0 V6 24V Q2
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark