Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Alfa 164 Q Brochure

Sv: Alfa 164 Q Brochure 10.06.2015 19:54 #18727

Johnny Steen Hansen skrev:
Tak for tilkendegivelserne...
Billeder er som bekendt taknemmelige, men ikke desto mindre, er den næsten lige så fin som afbilledet
Q QV QO...kært barn har mange navne. Der er ikke noget af det brochure materiale jeg har, der omtaler 164 som værende en QV. Hverken den 12V årg 90-92, eller den 24V årgang 93?

Jeg læner mig op af den test der kan læses i blad nummer 3/93 side 14. En test hvor en kompetent testchauffør ved navn Peter Dyrelund skamroser bilen. I artiklen bliver det også fremhævet, at Alfa Romeo ikke omtaler den som værende en QV, men "blot" en Quadrifoglio

Jeg har haft et par Alfettaer også, hvoraf den ene var en QO. Der fandtes også samtidigt en QV husker jeg. Det handlede vist udelukkende om udstyrs niveau med netop den model? 33 og 75 kom også i QV udgaver, men som sagt er jeg ikke stødt på andet og mere end et Q ifm. 164?

Heh - nu er jeg lidt forvirret:>). Du starter med at skrive at du har noget brochuremateriale på den 12-ventilede QV - og nu skriver du at du ikke har set noget om en 164 QV i noget af dit brochuremateriale. Jeg er af den overbevisning at den 12-ventilede fra 1991-1992 hedder 164 3,0 QV - og at den 24-ventilede fra 1993 hedder 164 3,0 24V QV. Jeg kan dog via google se, at den visse steder bliver benævnt 164 3,0 24V Q. Mon ikke det har noget at gøre med at man har brugt forskellige betegnelser alt efter hvilket land bilen er registreret i?
Jeg synes i øvrigt heller aldrig at jeg har hørt om en Alfetta QV ?
Har du prøvet at kontakte psmotors.dk vedr. remstrammeren?
Sidste redigering: 10.06.2015 19:55 af Jesper Jensen.

Sv: Alfa 164 Q Brochure 10.06.2015 20:45 #18729

Den ser fin ud - helt sikkert en dejlig bil

Jeg er aldrig helt blevet klar over, om den kaldes 'Q' eller 'QV', men hvis der kun står 'Quadrifoglio' i brochuren, er det vel 'Q'.

Mht. dele er det en fordel at have reservedelsnummeret, så bør der komme nogle muligheder frem ved en søgning.
Alfa Romeo 164 Q4 - 1994
Alfa Romeo 4C - 2015
Lancia Thema 8.32 - 1989

Sv: Alfa 164 Q Brochure 10.06.2015 22:17 #18730

Jeg er også forvirret... Har også altid selv omtalt de 12V som QV.
Det kom jeg så også igen lige til i skyndingen, men ved nærmere gensyn med det brochure materiale jeg har, bliver hverken den 12V eller den 24V omtalt som andet og mere end en Quadrifoglio.
I USA hed den 12V bare S og den 24V Q

Hvis det skal gi´ mening, burde de vel også hedde QV, for så vidt at den grønne farve i kløveret relaterer til de sportslige udgaver, som det da også har været tilfældet både før og efter 164.
Hvorfor en Alfasud så både kunne hedde TI og QV på samme tid, kunne jeg godt tænke mig, at høre en mening om. TI er jo også brugt i sportslig sammenhæng i nyere tid, nemlig på 146, modsat 145 som så hed QV?
Never mind...en 164 Q(V) er en fed bil, som jeg glæder mig vanvittigt til at tage i brug

Med hensyn til Alfetta, mener jeg bestemt, at der fandtes en Alfetta QV i start firserne. I 1982 kom en 2,0 Lusso, efterfulgt af en QV med karb. inden de så kunne leveres med Motronic, og så hed QO....eller husker jeg forkert? I så fald er jeg vel tilgivet jf. ovenstående forvirring

Med hensyn til remstrammer, forsøges alle muligheder.

Vernon: Jeg vil gerne takke ja til dit tilbud...kunne du evt. sende mig din adresse på en PM?
Mvh
Johnny (Mads)
Alfetta 2000 L berlina 1982
Alfa 156 2,5 2001

Sv: Alfa 164 Q Brochure 11.06.2015 08:01 #18731

....Vernon: Jeg vil gerne takke ja til dit tilbud...kunne du evt. sende mig din adresse på en PM?

Side 2 i Alfa Romeo NYT
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Alfa 164 Q Brochure 11.06.2015 12:23 #18739

Jeg er også forvirret... Har også altid selv omtalt de 12V som QV.
Det kom jeg så også igen lige til i skyndingen, men ved nærmere gensyn med det brochure materiale jeg har, bliver hverken den 12V eller den 24V omtalt som andet og mere end en Quadrifoglio.
I USA hed den 12V bare S og den 24V Q

Hvis det skal gi´ mening, burde de vel også hedde QV, for så vidt at den grønne farve i kløveret relaterer til de sportslige udgaver, som det da også har været tilfældet både før og efter 164.
Hvorfor en Alfasud så både kunne hedde TI og QV på samme tid, kunne jeg godt tænke mig, at høre en mening om. TI er jo også brugt i sportslig sammenhæng i nyere tid, nemlig på 146, modsat 145 som så hed QV?
Never mind...en 164 Q(V) er en fed bil, som jeg glæder mig vanvittigt til at tage i brug

Med hensyn til Alfetta, mener jeg bestemt, at der fandtes en Alfetta QV i start firserne. I 1982 kom en 2,0 Lusso, efterfulgt af en QV med karb. inden de så kunne leveres med Motronic, og så hed QO....eller husker jeg forkert? I så fald er jeg vel tilgivet jf. ovenstående forvirring

Med hensyn til remstrammer, forsøges alle muligheder.

Vernon: Jeg vil gerne takke ja til dit tilbud...kunne du evt. sende mig din adresse på en PM?

Haha ja, det er s'gu noget forvirrende:>). Jeg har aldrig hørt hverken 12V- eller 24V-udgaven omtalt som andet end QV - og Alfettaen kan jeg sagtens huske forkert omkring. Det lader til at jeg har lært noget nyt idag - og det er altid rart:>). Uanset hvad den hedder er det i hvert fald en rigtig fed bil du har fundet dig. Endnu en gang til lykke med den:>)

Sv: Alfa 164 Q Brochure 11.06.2015 14:30 #18740

I "Cars from Itlay" omtale af 164 3,0 24 valve kaldes modellen slet og ret kun Q.
"Late 1992 saw the V6 gain an extra 12 valves and two camshafts. The new 3.0i V6 24v produced 211bhp or 232bhp in the sportier Quadrifoglio version. A year later Alfa Romeo introduced a four-wheel drive version, the Q4"
carsfromitaly.net/alfaromeo/index.html
Tid til at oprette siden: 0.39 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark