Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Værksted søges i jylland/fyn

Værksted søges i jylland/fyn 20.11.2011 16:48 #6040

Hej alle,

Beklager at jeg skriver med en engelsk tastatur.

Er nu endelig ved at have sparet en god slat penge op \ ikke nemt paa en SU!!. Opsparing 50.000 kr.

Har en 155 WB 2.5 der skal have den store tur.

Ved at flg. skal skiftes

Nye bremser hele vejen rundt
Klassisk rust laves i bagskaerm og bagklap / ikke slemt. Under bunden er den faktisk paen, men man ved jo aldrig hvad man finder n[r man gaar igang for alvor / har dog ikke grund til at tro at det skulle vaere en stoerre omgang
Ny tandrem inkl. alt.
Ny koeler
Gennemgang af motoren - den har staaet stille i 3 aar. Motoren var en ombytningsmotor med 6 mdr. garanti inden bilen blev sat til side. Bilen havde kun koert faa hundrede km med den nye motor, men har som sagt staaet stille i 3 aar.
Nye faelge og daek - de er anskaffet.
Har desuden lige faaet renoveret traerattet for 2700 kr. hos en moebelsnedeker - det blev virkeligt flot.
Laederet paa foeresaeddet er lidt slidt

Bilen blev synet lige inden at den blev stillet til side og der var lavet for
25.000 kr paa den inden.

Hvad taenker I om dette projekt!

Bilen har staaet toert og vel ventileret.

Ps. ved godt at det ikke kan betale sig men det her drejer sig om ikke om det er oekonomisk fornuftigt.

Sv: Værksted søges i jylland/fyn 21.11.2011 13:53 #6041

Det lyder da super. Se at kom i gang... så vi kan få den at se måske allerede næste år.

Alt efter om du kan det hele selv, skal du nok få brug for dine penge..
God fornøjelse

Med venlig hilsen
Bo

Sv: Værksted søges i jylland/fyn 21.11.2011 17:39 #6044

Ja Bo....se at komme igang, og glæd dig til at cruise rundt med V6´er lyd....det er for fedt

Har læst din tråd i et andet forum, hvor du også efterlyser forslag til steder hvor du kunne få renoveringen gennemført.
Personligt vil jeg ikke her i åbent forum fremhæve nogen frem for andre, men blot anbefale dig nogen, der allerede dengang 155´eren var en ny bil, havde stort kendskab til Alfaer. Ydermere ville jeg nok også gå efter et "kædeværksted" med garatiordning på både arbejde og reservedele.

Du kunne jo gøre det, at du aftaler et møde med et værksted, hvorunder du mod betaling gennemgår bilen sammen med en kyndig mekaniker.
Her kunne man så få et overblik over, hvor omfattende renoveringen skal/bør være, sammenholdt med dine egne personlige ønsker.

Forstår dine drømme...155´eren er karismatisk (og sjælden) bil...De 50.000 er såmænd ikke mere, end en kønsløs ny bil koster over 2 år i ren afskrivning. Og gemmer du din 155 V6 længe nok, ja så måske du får de fleste penge igen.
Mvh
Johnny (Mads)
Alfetta 2000 L berlina 1982
Alfa 156 2,5 2001
Sidste redigering: 21.11.2011 17:47 af Johnny Steen Hansen.

Sv: Værksted søges i jylland/fyn 22.11.2011 18:31 #6051

Hej igen,

Tak for jeres besvarelse. Jeg har muligvis fået uventet hjælp Den bliver færdig til sommeren 2012.

Jeg glæder mig så meget til at høre V6'eren igang. Jeg kan godt huske hvordan din 164'er lyder Mads - ikke dårligt!!! Den lyd kan man da aldrig blive træt af.

Har nu 3 muligheder tilbage mht. værksted - alle tre fornuftige både fagligt og prismæssigt - så nu ser vi.

Jeg vender tilbage når renoveringsarbejdet går igang i sen foråret. Måske er der materiale til en historie i Alfa bladet.

Hilsen Bo
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark