Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Sagaen om min 155 v6 fra 1992, snart i mål!

Sagaen om min 155 v6 fra 1992, snart i mål! 08.11.2011 08:55 #5982

Hej gutter, så fik jeg min 155 v6 med ombyttet motor til at tænde, og til at kører m. prøveplader en hel dag, og det gik så fint, at jeg endt med at tage chancen til syn sidst på dagen! Syns-manden var positiv, og kunne godt se, at jeg snart har være alle steder på den bil!

Men kan ville gerne se den igen vedr.:

Abs-lampen lyste under testen, og kan ville gerne, at den blev "slukket", som kan sagde! Lettere sagt end gjort, men jeg havde tænk mig at starte ved hver enkelt censor ved hvert hjul, men er der nogle som mere præcist ved, hvilke normer/tal/indstillinger jeg skal måle igennem med på mit multimeter, og mellem hvad?

Den måtte ikke have gevindundervogn. Jeg skal således skaffe én forreste højre fjederben/støddæmper-sæt (resten har jeg selv fra en 2,0 ts), samt et et par fjederskåle bag (den der holder fjedrene oppe og nede i begge sider (er der nogle som har dette?).

To mindre rusthuller fremme forrest under passagersæderne (dem laver jeg let selv, når jeg får bilen op!).

Ellers var der ikke noget med forurening, hvilket jeg egentligt var mest bekymret for, I ved - ny kat. og udmåling mv. er dyrt!

Jeg håber, at der er nogle, som har nogle gode råd, især med at slukke abs-lampen, men også med at skaffe højre fjederben!

Hilsen Jonas Vad

26246101

Sv: Sagaen om min 155 v6 fra 1992, snart i mål! 25.11.2011 16:17 #6067

Hej gutter, så blev den synet og kører fint!

Men var der nogle el-kyndige, som kunne sige noget om, hvor jeg skal lede for at finde ud af, hvorfor lyset inde og ude sådan stiger og falder en smule i styrke - i takt med omdrejningerne?

Tror ikke det er stel, og den lader ca. 15 volt over polerne på bat. i tomgang!

Håber at I el-kloge m.fl har idéer!

Hilsen Jonas Vad
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark