Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Vedr. 2,5 v6, som ikke starter efter den har ...

Vedr. 2,5 v6, som ikke starter efter den har ... 23.10.2011 19:17 #5924

Hej gutter ... !

Jeg har nu sat en anden 2,5 motor i min 155 2,5 v6 er fra 1992, og den drejer som den skal og der pumpes masser benzin op til dyserne, men den starter ikke! Jeg har prøver at tjekke om der er gnist, men det ser der ikke ud til at være, hvad kan jeg have gjort forkert, hvor skal jeg starte?

Jeg tænker på, om der kan være noget med nøgle koder, men synes ikke at denne ældre model skulle have noget motorspær, og uanset, er det jo kun motoren, som jeg har skiftet og styr-enhed mv.

Ellers har jeg flyttet taktæller-censor over, tændkabler mv. fra den gamle, som kørte fint ... ?

Tja gode råd søges!

Hilsen Jonas Vad

Sv: Vedr. 2,5 v6, som ikke starter efter den har ... 24.10.2011 22:16 #5927

Hej jonas

Jeg fornemmer din frustration, det er et svært spørgsmål at svare på. Har du det komplette el-diagram over motorstyringen? Ellers sig til jeg mener jeg har det i manual samlingen.

Det lidt kedelige svar fra mig er at der nok ikke er nogen vej uden om metodisk at arbejde sig igennem fra begge sider af tændingssystemet indtil du når frem til hvor i kæden signalet forsvinder. Har du mulighed for at udlæse fejlkode på styreboksen?

Det var desværre fere spørgsmål end svar - god jagt!
Venlige alfahilsner
Per

Sv: Vedr. 2,5 v6, som ikke starter efter den har ... 26.10.2011 21:10 #5933

Tak Per!

Jeg har ledningsdiagram, og ja jeg skal vel starte i det ene hjørne, ville bare ønske at det var fordi jeg ikke havde monteret et eller andet stik, men det ser ikke sådan ud, desværre!

Bare underligt, at det er gnist der mangler, som var ok inden den stoppede, når jeg har flyttet de fleste dele over fra den gamle motor? Hmm, er der en sikring til motorstyringen og sidder de alle under rattet i den store sikringsboks?

Altså jeg søger måler videre!

Hilsen Jonas Vad

Sv: Vedr. 2,5 v6, som ikke starter efter den har ... 28.10.2011 20:25 #5938

Hej Per m.fl.

Jeg fandt fejlen, og det var tændspolerne, der var kaput!

I førsteomgang tjekkede jeg bare spolererne med det andet sæt ved at montere kabler og stik, og ved sporadisk at lægge dem mod stel på blokken og tænde, men der var sikkert ikke ordentligt stelforbindelse hermed. Senere monterede jeg dem rigtigt, og vupti, så startede den med det samme!

Tak for svar - og jeg kan nu samle resten af øsen!

Med venlig hilsen Jonas Vad
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark