Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Bilkøb i udlandet (Italien)

Bilkøb i udlandet (Italien) 21.10.2013 13:59 #11547

Jeg har i et stykke tid kigget efter en Spider (916) V6 TB men har indtil videre ikke kunne finde nogen til salg da motor varianten er temelig sjælden (mener at der er produceret ca. 450 stk)

Jeg har nu fundet en der er til salg i Italien og vil høre om der er nogen der vil dele deres erfaringer med bilkøb i udlandet.

Hvad skal man være opmærksom på?
Hvilke faldgruber er der?

Bilen befinder sig på Sicilien (Catania) så det er ikke lige sådan at smutte forbi og kigge på bilen

Så er der nogen der har kontakter til Italien som kan hjælpe med et eventuelt køb?
Mit italiensk er lidt mangeltfuldt

Sv: Bilkøb i udlandet (Italien) 22.10.2013 10:13 #11562

En hurtig søgning på modellen bringer 8 stk. til salg, hovedsaglig i Norditalien
veicoli.autoscout24.it/?atype=C&body...y=I&ustate=N%2CU
Sproget er naturligvis et problem, ikke mange danske kan ret meget italiensk og mange italienere taler kun italiensk, men nogle (veluddannede) engelsk, tysk og/eller fransk. Modellen er hovedsagligt solgt i Italien, så man finder ikke mange i f.eks. Tyskland - men der dog importeret nogle brugte til DK.
Med lavpris flyselskaber er det ikke dyrt at flyve til Italien, så der er nok ikke andet at gøre, at tage ned og se bilerne.
Hos skat kan du få oplyst proceduren for at importere en brugt bil og sikkert en forhåndsvurdering. På skat.dk kan man finde tidligere importerede biler og afgiften, som blev betalt. Men det er ikke så let at finde rundt i, som det har været.
Held og lykke
Erik

Sv: Bilkøb i udlandet (Italien) 22.10.2013 12:38 #11566

Nu var det godt nok en Spider V6 TB jeg kiggede efter men tak for feedback

Bilen jeg har set er denne.
www.autoscout24.it/Details.aspx?id=238440239&asrc=st

Sv: Bilkøb i udlandet (Italien) 22.10.2013 18:20 #11574

Jeg har en bekendt, der kommer fra sicilien, og har familie og venner der. Jeg kan spørge om de evt kan hjælpe. Bare for ikke at rejse langt for noget, der alligevel ikke er noget.

Sv: Bilkøb i udlandet (Italien) 23.10.2013 10:19 #11578

Tak Peter har sendt en PM til dig

Sv: Bilkøb i udlandet (Italien) 23.10.2013 12:49 #11582

jo, har set den. jeg forhører mig.
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark