Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: 156 2,4 JTD omdrejninger

Sv: 156 2,4 JTD omdrejninger 15.04.2017 17:10 #25670

Ud fra din beskrivelse, kan det have en del årsager, som en Multi-ECU-scan-tester sikkert kan sige noget meget mere konkret om, men kik evt. i denne guide:

www.alfaworkshop.co.uk/alfa_diagnostic.shtml
(kik under ”lack of power” – “diesel”)

Som flere allerede har skrevet, er stoppet brændstoffilter og tilsodet EGR meget sandsynligt. En vejledning for EGR kan fx ses her:

www.mediafire.com/file/nxgz2frzy0y/How-t...+EGR+on+a+1.9JTD.pdf

(PDF-dokument hentes ved at klikke på den boks, hvor der står ” ”How-to Fix the EGR on a 1.9JTD.pdf”)

Var der tale om en benzin (som jeg ved lidt mere om), ville jeg bla. foreslå at kontrollere, at der ikke er vand i tændrørsbrøndene, og om tændspolerne og tændrørene er OK, og evt. give tilslutningerne en gang grundig kontaktspray.
Kontroller desuden, om batteriet er 100 % i orden (og udskift eller oplad, hvis det ikke er), om luftfilteret ikke trænger til udskiftning samt om luftslanger og luftfilterhus er luft- og vand tætte – og om MAF er ren og fungerer OK:

www.alfaworkshop.co.uk/air_flow_meter.shtml

Desuden kan det i flere situationer være en hjælp at foretage reset af ECU / gas-systemet :

www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and...-a-miracle-cure.html
(rul ned til ”16-01-10 – ”Alfa-RED”)

Sandsynlige ”syndere” mener jeg også kunne være tilstoppede brændstof-indsprøjtningsdyser og evt. gløderør. Jeg har hørt det kaldt mirakel-middel og flere har bla. på klubbens hjemmeside direkte anbefalet bla. at hælde det danske produkt; ”Bell Add” i tanken, jævnligt:

www.belladd.dk/da/loesninger/darlig-ydelse.html

Bell Add kan købes hos fx Autobremsen i Rødovre – eller hos fx FDM. Har ingen erfaring med det på diesel, men personligt tror jeg ikke, det renser godt nok til, at man helt kan undgå at adskille bilen for at rense, når først problemet er opstået. Men man kan jo evt. prøve…

Der er desuden en tråd på alfaowner om fejlmeldinger og bla. manglende trækkraft på diesler. Hvis din bil er uden display, er du forskånet for de p… irriterende ” Motor Control System Failure - også kaldet ”MCSF”, men selve fejlene er vel de samme:

www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and...er-problems-fix.html
Sidste redigering: 15.04.2017 17:26 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: 156 2,4 JTD omdrejninger 21.04.2017 20:01 #25708

Så kan hun sku køre igen det var luftmængde måleren der var gået fandt mekanikeren ud af

Så 1000 tak for alt jeres hjælp
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark