Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Køleproblemer?

Sv: Køleproblemer? 03.09.2015 19:53 #19528

Temperaturføleren ER skiftet, og MultiECUScan er jo netop en Fiat/Alfa-tester hvor jeg kan se de reelle temperaturer.

Det er virkelig underligt.. Køleren virker fint.
John Sahl
1998 166 3.0 V6 24V Q2
Sidste redigering: 03.09.2015 19:54 af John Sahl.

Sv: Køleproblemer? 04.09.2015 05:49 #19529

Som jeg skrev, så var min nye tempereraturføler defekt. Pt. sidder den gamle i. Den er så også defekt, men stabil. Temp. måler viser 110, men scanner siger lidt over 90 grader.

Sv: Køleproblemer? 04.09.2015 06:12 #19530

er det en orginal føler du har sat i .............. hvad er de tempertur så på tester og bil hvor mange grader svinger du

Sv: Køleproblemer? 04.09.2015 10:11 #19531

Det er en ny original føler, ville ikke risikere noget..

Nu kan jeg ikke længere huske temperaturerne, men jeg mener de svingede mellem 86-97 grader ud fra MultiECUScan..

Jeg prøver lige med en uoriginal føler, den koster åbenbart kun 79,96,- på tilbud hos T. Hansen
John Sahl
1998 166 3.0 V6 24V Q2

Sv: Køleproblemer? 08.10.2015 20:44 #19800

Hej John,

Jeg har ikke oplevet samme problem - men dog at viserinstrumentet ikke er synderligt nøjagtigt ved høje temperaturer - og ikke viser det samme som det der kan udlæses med OBD, men lidt for lidt.

Jeg kan se på et andet forum at du har fundet den elektriske årsag nu
Mit råd med sensorerne vil være altid at tage et multimeter og måle direkte på dem og sammenholde dette med overføringskurven for den givne sensor. Hvis det er i orden så ligger problemet i ledningsnettet.

Man kan have meget "glæde" af at jagte periodiske el problemer der er temperatur og vibrations afhængige
Venlige alfahilsner
Per

Sv: Køleproblemer? 09.10.2015 09:00 #19805

Hej Per,

Tak for tips, vi prøvede faktisk også at måle på sensorerne, og vi havde i noget tid mistænkt "stelproblemer" men ikke haft tid til at undersøge det nærmere.

I får lige opdateringen omkring problemet her:

"Det værksted er "gaven der bliver ved med at give" Humørikonet wink

De sidste dage har Alfa'en været lidt træg til at starte, og et par gange har den meldt om "Too low battery" til drift at aircon-blæseren. Batteri er nyt, starter og generator er nye og blev skiftet sammen med gearkassen på det famøse værksted.

I går eftermiddags, fik jeg "Low battery"-fejlen igen, og kort efter lyste ABS og bremselampen, og bilen begyndte at gå virkelig dårligt. Jeg nåede lige at trille ind på en sidevej, væk fra trafikken, og så gik bilen ud, og kunne ikke startes igen.

Falck kom hurtigt til, og da vi målte på batteriet var der 11,5V men på trods af ekstern startstrøm kunne den ikke starte.

Jeg mistænkte dårlig stel til motoren, og konfererede lidt med min allerbedsteste (mekaniker)ven, og Falck kørte den så op til ham i går aftes.

Han kiggede på den her i eftermiddag, og gik direkte efter den omtalte stelledning. Bolten til stelledningen sad løs, var totalt rusten og så var der lagt en PLASTIKSKIVE mellem, så kontakten til stel var jo naturligvis sindsygt dårlig = 0,7Mohm... Det er sgu rent held at den ikke har brændt boksen af!

Nåh, i det mindste en fejl der ikke koster mig noget, og måske kan den dårlige stel endda forklare det underlige køletermometer problem (Det viste sig at efter stelledningen blev retableret, så står mit termometer 100% stabilt, sådan som det skal fra fabrikken)
John Sahl
1998 166 3.0 V6 24V Q2
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark