Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Airbag ledning under forsæde

Airbag ledning under forsæde 25.09.2016 19:22 #23858

Jeg har kvajet mig!

Jeg skulle have forsæderne ud for at fikse problemer med at de ikke ville køre frem og tilbage. Så jeg tog strømmen fra batteriet og klippede ledningerne under sædet, i den tro at farvekoderne fortsatte gennem samlingen. Jeg klippede selvfølgelig i lodningen, og kan derfor ikke se farverne længere.

Er der nogen der vil kravle under både højre og venstre sæde, og se hvordan de er samlet?

MVH Asger

Sv: Airbag ledning under forsæde 27.09.2016 16:47 #23878

Så vidt jeg har forstået airback systemet er der sensorer i sæderne og ledning fra sensorerne til et samling under sædet. Denne samling går fra hinanden, og er for det meste årsagen til airback lampen lyser.
Se ledningsnettet her
eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=190..._COD=0&DRW_NUM=1

Sv: Airbag ledning under forsæde 27.09.2016 22:22 #23885

Tak, så langt er jeg nogenlunde med.

Ledningerne under førersædet har samme farve gennem samlingen, og det gik jeg i min iver også ud fra at de havde i passagersædet, så jeg klippede bare ledningen, og først da jeg havde fikset rulleskinden og skulle samle ledningen gik det op for mig at der er forskellige farver før og efter lodningen.

I førersædet er der både de 3 ledninger, og et stik med 2 ledninger. Hvad er der i førersædet som ikke er i passagersædet?

Jeg kan ikke se farvekoderne ud fra dit link, kun at det måske er kabel 51753117 jeg har klippet, men det er vist nok det til førersæde, og ikke passagersæde.

Jeg bliver nok nødt til at smutte forbi min fætters 156, og se om det er samme farvekoder...
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.34 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark