Godt nytår alle sammen.
I september skiftede jeg min 159 1.9 jtdm fra 2007 ud med en 159 2.0 jtdm fra efteråret 2011, der havde kørt 114000 km)
Måske har jeg været uheldig, men efter 4 måneder og 10000 km i bilen har og har jeg haft flere fejl på den, end jeg oplevede med min gamle 1.9'er.
1) EGR-ventil stod af (er skiftet af forhandler uden beregning)
2) En føler melder fejlen ”Insufficient engine oil pressure, stop and turn off engine” (er der kun, når motoren er kold).
3) Åbning af bagagerummet vha. tryk på AR-emblemet er ophørt med at virke.
4) Bagrudevasker virker ikke (skete for 4 dage siden).
5) Fejlmelding "pre heating glow plugs not available" (Skete i går)
Jeg vil høre, om nogen har forslag til løsning af 2)-4). Jeg har prøvet at skifte sikringerne F38 og F52 svarende til "boot" og "rear wiper".
Punkt 5) må vel skyldes, at et eller flere gløderør er stået af.
Dernæst vil jeg høre om nogen har en mening/viden om, hvilke af disse fejl, jeg kan forvente, at forhandleren skal afhjælpe uden beregning.
Forhandleren - Engelbrecht Biler i Middelfart - reklamerer med 100% autotjek.
Bilen kører godt, men jeg må indrømme, at alle disse fejl tager noget af glæden.
På forhånd tak.
Jacob Gemzøe