Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Swirl flaps

Swirl flaps 08.11.2017 17:49 #27009

Hej
Er der nogen af jer fantastiske mennesker, der har haft succes med at reparere forbindelsesstangen til spjældende i indsugningsmanifolden? min er hoppet af!(dieselmotorerne)

Sv: Swirl flaps 09.11.2017 22:48 #27015

det kan ikke betale sig at bruge tid på at reparere den stang ved drosselspjældene , når den falder af er der kommet meget slør i spjældene især den ved cylinder 5 det er den der bliver trukket af actuatoren.

En ny manifold er forholdsvis bilig .

Hvis turbo trykket er begyndt at køre lidt op og ned når der trædes til så er spjældene utætte.

Ny manifold på og du bliver overrasket over hvor kvik bilen bliver igen.

Den er ikke nem at skifte , så er du advaret.

Sv: Swirl flaps 31.12.2017 02:22 #27342

Og hvis du ikke endnu har fået gjort noget ved det.
Så pil de små spjæld helt af og luk hullerne med propper, svejsning eller skift manifolden til en uden huller. Der findes en til en Lancia model, men det har selvfølgelig ikke været mulig for mig at finde den.

Motoren går renere, starter nemmere og er stærkere uden de små spjæld.

Sv: Swirl flaps 31.12.2017 16:03 #27343

Alfa 156 2,4 har heller ikke spjæld i manifolden. 2,4 i 156 køre meget bedre og rent, starter bedre , har en der har kørt ca 450000 (449503) den har aldrig været åbnet starter stadig fint og går rent fra fra kold , meget anderledes end i 159.
i 156 er der stadig egr ventil men ingen partikkelfilter.

Sv: Swirl flaps 02.01.2018 23:03 #27361

Jeg skal lige være med her da jeg også har problemer med swirl flaps på min 159 1.9. Skal det forståes sådan at det er bedre at blokere hullerne fuldstændig og dermed sætte det ud af funktion end det er at købe en ny manifold hvor swirl flaps virker. Og i så fald hvorfor. I princippet skulle de jo lave et bedre flow i forehold til indsugningen.

Sv: Swirl flaps 03.01.2018 09:56 #27363

Grunden til at man bør overveje at fjerne swirl flaps og proppe hullerne til er ikke på grund af bedre ydeevne, det giver nemlig så vidt jeg har forstået et ringere bundtræk end ellers, MEN det eliminere risikoen for motorskader hvis sådan en flap skulle rive sig løs og fortsætte ned i motoren.
Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm

ex.
Alfa Romeo 156 SportWagon 2.0 T.Spark
Sidste redigering: 03.01.2018 09:57 af Marc Mess Tångberg. Begrundelse: vigitg pointe manglede
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark